biodata utk kakak angkat

My photo
gua hanya kuli syarikat keretapi bersatu tanah melayu..bukan cikgu besor, bukan engineer, bukan polis, bukan businessman..tp gua hanya kuli yang xde apa2..

ahli pelucah

Tuesday, August 9, 2011

mana boleh penyamun nk tipu penyamun

haritu (sblm puasa), gua g makan kt shah alam..
makan 2 org, kene la dalam 11 ringgit..,gua bagi not 50 skeping..maklum la, gaji br masuk..kl gaji xde, duit syiling gua pertaruhkan atas kaunter kedai tu..
so die pulang baki rm39..3keping duit rm10, 9keping duit rm1..
haa...ni nk cite ni...akak kaunter tu konon da siap bundle la rm1 spoloh keping..so die tarik kuar skeping, dgn konfiden trus bg baki yg kononnye 9 keping lg kt gua tanpa kire..
gua kire balik..sume nye 8 keping..
"ehh..mana singgit lagi??" tanya gua smbil hempuk2 not singgit 8 keping tu kt dahi beliau..
nasib baik gua kire, kl x rugi singgit..singgit pun kalau kene 100x tak ke sratus ringgit?
eleh akak milah (bukan nama sebenar)...taktik tu gua da pnh buat la kt kaunter KTM kalau agak2 duit short...MANA BOLEH PENYAMUN NK TIPU PENYAMUN...



so, lu kalau agak2 dpt baki yg lbh kurg mcm cite gua ni, rajin2 la dok kire...jgn pecaya sgt wlaupun time tu lu beli tiket komuter kt gua.hahaha...tp gua buat kt bangla je..
jgn risau melainkan kl lu adalah bangla.

23 comments:

.sweet-ants. said...

mujur betul. x pernah kire duit balance lepas bayar.. lepas ni kene kire

vampire's lovex said...

terer habis la tuuuu ??

hahahah..

bagus la beringat..mcm aku dgn kwn hari tu,,nk pecah duit 200 (aku pon pelik asal mesir ada duit kertas 200..haha)..pakcik tu bagi duit palsu 100...semua kedai x nak duit plsu tu...seb baik pegi balik kat pakcik yg mintak tukar tu,,dia bagi balik..tapi rilek je dia tukar duit lain..memg dia sje nk test duit plsu dia buat tu gamak nye..

k pnjg plak aku berjoyah..hahaha kbai

AyuE SurihanyOt said...

perghh perangai boleh tahan jugak..

SynicalMind said...

sial, muka gua ada iras-iras amir khan, bakal kena tipu kat kaunter ktm la ni?

Lya Colours said...

oo nasib baik aku melayu. hahaha. jahat kau kamen

aLeen aVriL said...

mujur ko kira...bijaksana jgk ko ni...



aku xpenah nk kira klu dpt duit baki...takut org ragut kan...dpt je teros masok poket.

alien said...

gua biase kire balik
kalau org kedai tu kira gua intai2 sambil kira..
haha

zella y said...

hurm...pasni kena kira btul2 klu org bg baki seringgit2 ni.... slalunya sy mmg xkira hahhahah

::FAIZ FARISH:: said...

aku jarang kira balik... halal kan je la

Dyna Yvonne said...

aku klo rjin kire a.klo ,;s tak la.heh

ILA HonEyBuNNy said...

haha....

ko penyamun ker? hehe..

xpernah lak kira..kalau wang besar baru kira..ehheh

Koyuki said...

hahahaha...kecut perut sume bangla ngn ko ni

Elmoluya WutWut said...

kantoi. aku naik tren kat kajang tu tak nampak kau pun. kau dah pindah ke pe?

bukan penggoda said...

abg gua pnh kne songlap 5 hengget kot ms isik minyak. cashier byk yg x jujur rupenye ek. hahaha.

ILA HonEyBuNNy said...

yop yap yap...ko tau mana wa duk kedah?hahaha

Tasha said...

cashier pun dilema ble shot duet,haha...

so,
sape xnak kena tipu,kire!!!


p/s :nsb bkn bangla..hak3

Afzainizam said...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
أهلا وسهلا يا رمضان!! ... رمضان كريم
”Selamat Berpuasa & Selamat Berbuka
firestartingautomobil.blogspot.com
bukandoktorveterinar.blogspot.com
~~~~~~~~~جزاك اللهُ خيراً~~~~~~~~~~~~
Jom Terjah entry terbaru ??
tip servis bleeding brake kereta

eeemmmm penyamun betoiii... alahaiii tektik tu kalau orang kira balik memang kantoi.... cuma bulan posa ni kira jangan lah menyamun buat lah amal akak oiiiii

Aujinz said...

kalau gue terserempak dengan lo masa nak beli tiket, gue akan cek lapan belas ratus kali.. koh koh koh...

Adeqq said...

penyamun tak boleh tipu penyamun. tapi, mcm lu slalu kene tipu ngan wa. so, wa lagi penyamun dari lu la kiranya?

^ Uncle Syaf ^ said...

hahah lu memang hebat!!!

lu hempok duit kat dahi beliau...gua pun akan berhati hati selepas ini.

bighagenjo said...

hihihi! gile lah kau

fadh leyanie said...

pergh..lu tepuk kat dahi dia ke,,
mmg taiko la.

fadh leyanie said...

pergh..lu tepuk kat dahi dia ke,,
mmg taiko la.