biodata utk kakak angkat

My photo
gua hanya kuli syarikat keretapi bersatu tanah melayu..bukan cikgu besor, bukan engineer, bukan polis, bukan businessman..tp gua hanya kuli yang xde apa2..

ahli pelucah

Wednesday, June 9, 2010

alahai...sedihnya



kali ni entry aku berbaur keagamaan skit
bukan nk tnjuk baik atau buat2 baik.
tp da lama x muhasabah diri
kl xsuke baca pasal keagaaman, sila berambus ke blog lain..
blog picisan ni xmengharapkan entry ni dibaca smpai abis kl xsuke
dan jangan risau, aku xkan mendoakan kecelakaan utk korg kl xbaca entry ni smpai abis.gyahahahahaha
kite lupakan sejenak entry2 karut dan lagho dalam belog ini.hehe

korg perasan x?
disaat rakyat palestin dizalimi rejim zionis laknatullah.,
kite sepatutnya mendoakan kesejahteraan & keselamatan umat ISLAM
dan sepatutnya mendoakan utk kecelakaan & kehancuran
utk rejim zionis laknatullah ni
tp disaat saat ni, masih ade segelintir umat ISLAM yg mendoakan kecelakaan utk saudara seagama sendiri
alahai..peliknya la manusia cm ni
umat Muhammad kah mereka ini?

antara adab berkata kata adalah
TIDAK MENCELA, MEMAKI HAMUN,
MENGEJI ATAUPUN MELAKNAT ORANG LAIN..
termasuk la berdoa utk kecelakaan terhadap saudara seagama sendiri

dalam konteks ini saudara saudara sekelian, disini ingin saya tegaskan.....
ada mcm penceramah bebas x?hahahaha..x..x..aku tipu je..

jd SETUJU TAK kalau aku katakan org yg berdoa kecelakaan utk saudara seagama ni adalah
ORANG YANG X ADA ADAB???

xsetuju??lantak korg la

aku bukanlah golongan bijaksana dalam keagamaan yg sentiasa mengemukakan hadis ataupun fatwa..tp baca la ni

Allah berfirman :
"Serulah ke jalan Tuhanmu (wahai Muhammad), dengan hikmah kebijaksanaan dan nasihat pengajaran yang baik, dan berbahaslah dengan mereka (yang engkau serukan) dengan cara yang lebih baik. Bukanlah tergolong daripada ORANG MUKMIN YANG SUKA MENCELA, MENGUTUK DAN MENGEJI. Dan bukan pula mereka yang berlidah kotor."
Surah An-Nahl : 25

ok, ceramah da habis..hehe

tp aku masih sedih thdp org2 yang mendoakan kecelakaan utk orang lain
smoga Allah mengampuni orang orang itu

aku doakan smoga korang semua yang baca entry ni sampai abis sentiasa dirahmati Allah, dipermudahkan perjalanan dan kesihatan yang berpanjangan.Amin.



entry ini xde kaitan ngn sape2
cuma utk peringatan kite je.


k, chill!  

34 comments:

Farid MOFASAD said...

1

hellioz said...

makan dalam ni pade sape makan cili kering

gyahahaahahahhaah~

hellioz said...

parid hamsap
amek tempat gwa no 1
cincau!
gyahaahahahaah~

Farid MOFASAD said...

ko tertinggal satu ayat..



















sila klik nuffnang saya

Farid MOFASAD said...

hee lembab nak mampus!














gyahahahahahahaha

alvin takda rumah harga 8juta.... said...

ehh..gua terasa la pulak..
haishh...

ni mesti entri utk aku kan kamen..babi kau...


alvin bangun pagi..
mandi..
solat subuh..
lantas berdoa..
ihateu kamen..semoga kau hidup susah..mati susah,tu doa aku utk kau selagi aku sakit hati..


hehehehehe..
kamen..mungkin aku kena rasuk masa baca doa ni..dan mmg aku takda adab..sila panggil aku sengal k..


thanks kamil..ada gak entri utk kesedaran semua..

semoga kau dirahmati..




diam bukan bererti gua salah..
diam sbb lu buat otak gua macam sampah..



sekian..

Dyna Yvonne said...

doakan yg baek2 utk saudara seislam~
berusaha utk mengeratkan silaturrahim sesama kita..
sbb tu musuh islam salu wat kacau sbb kite sesama islam suke bertelagah~

peringatan utk kite sume~

aNiSa hANg tUaH said...

wah.
suke entri ni
mmg berunsur keagamaan.
&.mmg ada gaya penceramah bebas
hehe

HonEyBuNNy said...

ish2...apa punya org la cm tu.....xpala..apa pun..kita yg msh bertgjwp n sygkn agama kita..mari sma2 kita berdoa...amin..

Aujinz said...

sape tue?
sape tue?..


meh aku lempang laju laju...



semoga penulis belog ini di rahmati dan diberkati hidupnya selalu..

Aminnnn...

cik pingu said...

amiin.


aku doakan doa ko.
:)

Lya Colours said...

xpe la
lantak dorang la yg nk mendoakan kecelakaan ke apa ke untuk saudara seagama
moga mereka kene laknat terus
dan kita yg masih waras ni, berterus-terusan lah berdoa untuk palestin
semoga suatu hari nanti, mereka peroleh kebebasan dan keamanan di tanah air sdri

wah aku pn mcm penceramah bebas
hahahah

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

doakan untuk saudara sesama islam...

Rowena Chasez said...

ade jugak org doakan mcm tu..
terok tol..
huhuuuu..
hye kamen!!(:

zella y said...

xbaik kan doa2 kn perkara yg xbaik pd org lain wlupn org tu jahat pd kita....

[ - ] xtionkamen / ﺈﻴﻛﺸﻦ ﮐﺂﻤﻳﻦ said...

parid : aku da xde nuffnag

hellioz : entry ni xtuju kt sape2 pun.hehe

almon : ko terasa?haha..padan muke sengal!..x, aku gurau je

[ - ] xtionkamen / ﺈﻴﻛﺸﻦ ﮐﺂﻤﻳﻦ said...

dyana yvone : btol3..kite doa yg baik2 je kan

anisa : ehem2..(sambil btulkan tekak)

hunnybunny : ade...masih ode org cmtu..pelik kan?

[ - ] xtionkamen / ﺈﻴﻛﺸﻦ ﮐﺂﻤﻳﻦ said...

aujinz : jgn lempang laju2 aujinz..lempang kuat2, tp secara kerap.hahahah,,

cik pingu : hehe..tq cik pingu

lya kalers : ye..btul tu..ko pun da cm pnceramah da aku tgk

[ - ] xtionkamen / ﺈﻴﻛﺸﻦ ﮐﺂﻤﻳﻦ said...

meniti senja : bgus2

rowena : hye rowena!

zella : sama2 kite amik iktibar ye cik zella

lumut said...

yeay!!pop-out window!!yeay!!

minggu ni aku ade tgo 2 blogger termasuk kau lah...sorang aku suh buat pop-out window..sorang aku suh buang auto play music....due2 aku tgo tuh lelaki...dan sng ak nak ckp..tgo lelaki selalunye aku x tkot..sbb aku tau lelaki x mudah melatah macam pompuan...

kalau tgo pompuan aku cm malas sikit..kang dicopnye aku budget hot (jadah ape jmpe pon x penah)...budget bagus lah..nak perhatian lah...aku mals sbb cpt sgt melatah n pk bukan2....

lg satu aku tgo pon sbb aku tau blogger lain pon mesti rasa suke...kan kan kan??cube kau buat entry pop-out window aku jamin 90% suke..haha..n buang auto music kat blog..100% stuju kot...=p

aku rase aku dah terlalu annoying dekat sini...sbb komen panjang nak mati...dan aku rasa aku komen xde kaitan langsung dgn entry...stuju?snannye otak aku cam dah sakit sikit lah lepas tgk litar letrik ni...rasa cm nak kene renjatan pon ade....

ok nak komen berkaitan entry....
aku rasa nak rejam idop2 je orang yg kutuk sedara seislam..yang kutuk perjuangan islam lagi aku nak tanam idop2...

ape pon..kite ni manusia akhir zaman...kenen bersedia sebab..........

salah satu tanda kiamat tuh....
adalah apabila islam akan jatuh nnti..dan akan bangkit dgn gah suatu hari nnt...dan bila islan tuh akan jtuh?

tgk aja sekeliling....
bila kiamat?bersedia je lah...
takut kan xtionkamen?

lumut said...

isk macam pening je bace komen aku ni..rasa cm nak delete taip baru.

lumut said...

x yah lah delete sebab malas nak taip baru..ok tata

¶A.K.I¶ said...

ak ke 20

¶A.K.I¶ said...

eh! bukan rupa2 nya...
T_T

¶A.K.I¶ said...

bgs2~ n3 mcm ni yang aku tunggu2...
akhirnya..
alahaii... kalu la org yang duk ngumpat mengata ak 2 bce... kn lg bgs!!

HonEyBuNNy said...

ya..mmg ada lg spesis cm tu....sgt lah menci2...huuhuh

helena's said...

sekejap jek tazkirah nih tapi aku setuju lah tu


alah macam orang kata "melayu memang camtu dan melayu adalah islam..huhu

[ - ] xtionkamen / ﺈﻴﻛﺸﻦ ﮐﺂﻤﻳﻦ said...

lumut : hehe..sbrnye aku da lama nk wat pop out, tp aku xtaw..bile ko tgur, aku berusaha cr setting die & aku jmpa!hehe..suke3..

em...aku rasa skg ni zaman kejatuhan islam la bilemana negara2 islam lgsg xbersatu menentang kafir.

aku takut mati & takut kiamat.tp bersedia kah kite kan lumut?

[ - ] xtionkamen / ﺈﻴﻛﺸﻦ ﮐﺂﻤﻳﻦ said...

aki, ko suh die masuk blog aku je.haha!nt mst die paham asal ko suh die masuk blog aku.kasi link sudey!

[ - ] xtionkamen / ﺈﻴﻛﺸﻦ ﮐﺂﻤﻳﻦ said...

honeybunny : sila benci spesis2 itu.hah!

helena : org kata, tp aku x kata.hehe

kk said...

yay comment dah pop out.yay yay!

eh aku suka lah entry ni.bagus bagus.

nasikputeh said...

ekceli aku pun tak suka gak.

aku tak kutuk israel. tak bermakna aku merelakan apa yg diorang buat. cuma aku tak mahu membuihkan mulut menyebut kata2 tomahan. biar DIA yang beri pembalasan. Rasanya itu lebih adil.

Frodo Baggins said...

wa xske kutuk org
dgn ini wa berkata seikhlasnya
wa love you kamen
indeed!


sayang ini bukan main2
sbb lu dah jadik ustak
boleh lah kembalikan
parit buntar alvin katak
dan seangkatan kembali ke pangkal jalan



>>___<<



((sombong itu pakaianku, siapa yg memakai pakaianku akan ku campak ke neraka jahanam. pnh dgr ayat ni? keh2, tp ramai manusia yg sombong dgn apa yg dia ada. dan lupa ...))


SERIUS WA BENCI DAN BENCI DAN BENCI DENGAN MANUSIA YG DOA SOLAT HAJAT BAGAI DAN SEUMPANYA NAK MENCELAKAKAN ORANG LAIN. DAMN!!


.. wa emo. cilakak. hahahha

Frodo Baggins said...

lumut perlu tak wa buang music dlm blog wa. hahahahhaa. wa sayang lu.



>>___<<