biodata utk kakak angkat

My photo
gua hanya kuli syarikat keretapi bersatu tanah melayu..bukan cikgu besor, bukan engineer, bukan polis, bukan businessman..tp gua hanya kuli yang xde apa2..

ahli pelucah

Friday, July 23, 2010

kuasa veto seorang ayah



kisah 1

seorang anak sedang minum di ruang tamu smbil menonton tv
kemudian meletakkan cawan disebelahnya yg sedang duduk bersila
tb2 ayah beliau lalu disebelah dan tersepak cawan...
ayah beliau memarahi beliau
"sini tempat letak cawan ke??!!"

kisah 2

seorang ayah sedang minum di ruang tamu smbil menonton tv
kemudian meletakkan cawan disebelahnya yg sedang duduk bersila
tb2 anak beliau lalu disebelah dan tersepak cawan...
ayah beliau memarahi beliau
"mata tu pandang ke mana masa bejalan???!!"





haish...kuasa veto seorang ayah mmg sukar disangkal...

38 comments:

alvin takda umah harga 8juta said...

hahahahha...


kisah kau la tu..

apapun kaki kita tak bebas masa layan movie mlm tadi..

huh!!!

aku tido ke??


damn!!

Dyna Yvonne said...

hehehehe...ayah2...
ape yg ayah ckp ikot saje...
mmg kuase veto mencurah2...


>_<

alvin takda umah harga 8juta said...

ayah kau bukan ketua samseng merak pelangi ke??

aku goyang dowl tgk misai ayah kau..

byk kali dia salam petik dgn aku..aku tanya mana mari??

dia jawap..lembu air not dead..


wat de fak kamen??

makdara TERDIVA said...

ayah saya baik.. :)

SZ said...

hahaha.

kena marah ke kamen?

padan muka!!!







rindu abah la.. sob3.. dah lama x kena marah.

[ - ] xtionkamen / ﺈﻴﻛﺸﻦ ﮐﺂﻤﻳﻦ said...

dah2...aku nk g smyg jumaat ni..xde kene mngena ngn kisah aku..haha

Farid MOFASAD said...

hahahahha...


kisah kau la tu..

aNiSa hANg tUaH said...

ayah adalah lelaki paling cool
heee

aLeen aVriL said...

mesti ko lah tuh yg kena marah mcm nih....

mcm aku tatau...


huh!!!...besok2 ko jdik ayah ko buat kat anak ko plak kan...huuhu

Fina Fento said...

hee..nasib baik ayah saya tak gunakan kuasa veto dia sepenuhnya. kalau dia tersepak gelas, dia akan pot pet sekejap then angkat gelas tu letak atas meja

>____<

Fza.Ibrahim said...

hahahaha..
aku slalu kena.
sengaja tol cari pasal. T_T

eiffel said...

huhuhu...org tua memang cenggituh...slh kiter meka nmpk..slh meka???nmpk slh kiter gk...cmtaek!!!


my blog

Lya Colours said...

garangnya ayah
huhu

♫::: m[e]n!t! s[e]nja :::♫ said...

i love my baba...
;)

Nerzhul said...

kalau budak tu menjawab: jangan la marah ayah, situ bukan tempat letak cawan... kurang ajar ke atau siapa yang ajar budak tu cakap gitu..hehehe

Aujinz said...

daddy is always right..
gagaggaga..

¶A.K.I¶ said...

ala... bukan title ayah.
tapi lelaki yang berkuasa..
ada kuasa ada ego.
takkan nak jatuhkan air mke sendiri. so kena la tuding jari pada org laen. tgk aje status fb ak! hahaha






ko pon mcm 2 nanti~ =p

kk said...

serious betul!shit!

lumut said...

kamen..kamen...bape kali org dah aja cawan letak atas meja...hehe

jgn nangis ye kamen kene marah dengan ayah..

=p

aLy said...

lebih kurang citer aku dgn abah aku jek

abah kan abah..
takkan nak marah kat abah lak

=,="

bukan penggoda said...

cool gle kuasa veto seorg ayah. keh keh keh.

bukan penggoda said...

hahahahha...


kisah kau la tu..

apapun kaki kita tak bebas masa layan movie mlm tadi..

huh!!!

aku tido ke??


damn!!

July 22, 2010 9:57

abg alvinon. ibu gua kem salam! keh keh keh.

.sweet-ants. said...

hehehe betul3
silap ari bulan cawan tu lepas kat kening :D

deus X machina said...

kamen budak yang degil

mira ellyna said...

aku hanya mampu gelak je

Berd said...

lu menangis kan?

dasar anak manja!

elmo blurb said...

comel sungguh. :)

hellioz said...

hail hitler!!!!!!!
eyh?

hail dictatorship~
gyahahahha~

DuniakuAbstrak said...

kamen anak yg baik..dengar ckp ayah..haha

[ - ] xtionkamen / ﺈﻴﻛﺸﻦ ﮐﺂﻤﻳﻦ said...

alvin : ko tido la ngok!!siap bedengkur lagi!!

dyana : tu r pasal..cis

alvin : ayah aku bekas ketua kongsi gelap dulu..ko br taw??

makdara : begitu juga ayah saya!

sabarion..bukan aku daa..ni masa kecik punye cite

parid : haha..bukan aku la!

[ - ] xtionkamen / ﺈﻴﻛﺸﻦ ﮐﺂﻤﻳﻦ said...

anisa : btol!

aleen : hahah...cm ragging kt skola..balas kt junior.lalala

fina : tp pot pet pot pet jugak kn??

fza : kite serupa la..cm ade jodoh la kan?

effiel : salah mereka atok ngn nenek kite la yg nmpak.haha

lya : nasib badan..ni masa kecik punye cite ok..

[ - ] xtionkamen / ﺈﻴﻛﺸﻦ ﮐﺂﻤﻳﻦ said...

meniti senja : me too..but not yours..mine laaa...

nerzhul : haaa..ko taw xpe..

aujinz : T_T

aki : asal?ko marah bapak ko ke?hahahaha

kk : cm ko kene gak je

lumut : ni sorg lg..hish!

[ - ] xtionkamen / ﺈﻴﻛﺸﻦ ﮐﺂﻤﻳﻦ said...

aly A : kite kene report kt atok kan!

bukan sipenggoda : xsbr gua nk try bila da ade ank nt.hahaha

zura : tu kejam sgt tu.haha

deus : wei, aku anak yg taat la!civas

mira : ko gelak je??kejam.... tlg la simpati sket!

berd : hahaha...gua nk cari pasal ngn lu la..cm best je bile AJK btg berjuntai cr pasal ngn lu.hehehe..hye berd gay!

elmo : u kata i comel ke?omaigod..hehehe..elmo....masih single??haha

hellioz : mksd batin lu ape?haha..

[ - ] xtionkamen / ﺈﻴﻛﺸﻦ ﮐﺂﻤﻳﻦ said...

duniaku abstrak : haha..aku ank y taat ok! waka waka e e

Afzainizam said...

Abah oh Abah...
Kerana abah aku disini
Kerana abah aku gembira
Kerana abah kuterasa bahagia…
Terima kasih atas segalanya
Abah oh Abah…
Tak pernah kau keluhkan
Semenjak kecil aku dibesarkan
aku dimanjakan dengan belaian gurauanmu
Teguran mu.. Marah mu..
Tanda sayangnya abah pada anak mu
Anak mu saja tak peduli dan buat tak tahu
Abah oh Abah...
Abah…engkau semangatku
kau padamkan air mataku...ketika aku bersedih…
Engkau penawarku ketika aku sakit…
ketika aku ketawa .. engkau turut ketawa
Abah oh Abah...
Namun ketika engkau berduka ?
Aku harap Akulah penawar duka laramu
Tiap saat aku menghitung kerinduan terhadapmu…
Abah
Doa ku untuk mu
رَبَّنَا اغْفِرْ لِي وَلِوَالِدَيَّ وَلِلْمُؤْمِنِينَ يَوْمَ يَقُومُ الْحِسَابُ
"Rabbanaghfir Lii Wa Li Waalidayya Wa Lil Mu'miniina Yauma Yaquumul-hisaab"
"Ya Tuhan kami, beri ampunlah aku dan kedua ibu bapaku dan sekalian orang-orang mukmin pada hari terjadinya hisab (hari kiamat)"

♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Kami DAtang Ziarah Blog Anda
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

Afzainizam said...

♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Kami DAtang Ziarah Blog Anda
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

ahhhaakkk bapa borek anak rintik... ko kena dengar arahan ayah ko tu... kuasa mutlak atas kata dia... jangan lawan cakap ayah tau... dosa...

mujur ko tak dapat hadiah tali pinggang hitam kat betis ko tu...

Linglung said...

haaaa...cepat2 la lu jadi seorang yg bergelar ayah, baru ada kuasa veto..keh keh keh

jane said...

kesiannya dia


ehehe